www.safesex.bg

  • Уголемяване на шрифта
  • Шрифт по подразбиране
  • Намаляване на шрифта
Завършени проекти :: Две малки момичета

Две малки момичета

TLG      Трафикът на хора, често е описван като „модерно робство”, е сериозно криминално деяние, свързано с експлоатацията на хора, които се третират като вещ за продажба. Трафикът е високодоходен бизнес за трафикантите, който генерира печалби в световен мащаб от 7-8 млрд. долара годишно.  За жертвите, трафикът на хора винаги е придружен от насилие, контрол, принуда и лъжливи обещания. За мнозинството от хората в България този проблем звучи нереално или далечно, но истината е, че това е един от най-големите рискове пред благополучието на гражданите и обществото в момента.

      Трафикът на хора и най-вече на деца, като трансграничен феномен, засяга страните в Източна Европа благодарениена тяхното географско положение, което ги прави страни на произход и транзит. Стратегическото им местоположение прави тези държави особено уязвими към незаконните канали за трафик и контрабанда на хора. Има още няколко причини, които допринасят за тази ситуация, а именно икономическите неравенства между различните групи в обществото в резултат на образователното равнище, безработицата и бедността.

      През 2011 година, в сътрудничество с Националната комисия за борба с трафика на хора, БАСП изпълни първия етап на кампанията „Две малки момичета“. Кампанията използва кратък анимационен филм, който цели да информира младите жени в Източна Европа за опасностите да бъдат трафикирани с цел сексуална експлоатация. Филмът проследява историите на две млади жени, които са жестоко измамени от хора, които те познават и на които вярват и са трафикирани и принудени да проституират. Кампанията „Две малки момичета“  действа в 8 държави от Източна Европа (Албания, Косово, Македония, Молдова, България, Беларус, Румъния и Литва).

     Първоначалният дизайн на кампанията беше направен от британската благотворителна организация “EAVES“ и беше подкрепена от различни НПО като Ingrid Broad, Women’s Trust Fund, Network for Social Change, Staples Trust, Esmee Fairbairn Foundation, Tudor Trust и Comic Relief. В началото на 2012 година беше договорен последващ грант от Comic Relief, който позволи на кампаниите във всяка държава да развият своя втора фаза на базата на интересни инициативи, създадени през първата й фаза. Предоставена бе  и допълнителна подкрепа за администриране и наблюдение.

     През 2012 година EAVES и БАСП пилотираха нов подход към децата от най-уязвимите общности в България. Този подход разчита на включването на ромски деца в дизайна и разработването на кратки анимации, които са насочени към основните причини за бедността. Подходът има две взаимносвързани черти: на първо място, продуктът ще бъде разработен на основата на идентифицираните местни нужди на младите хора и на второ място, чрез включването на децата в дизайна на анимациите, ще се създаде пространство за разпространение на широк кръг теми, свързани с трафика, отношението между половете, образованието и др.

 

Банер
Банер

Последни новини

България и Северна Македония заедно в подкрепа на здравно-медиаторната програма

Благоевград, 7-9 октомври 2019 г.

Посещение с учебна цел на здравни медиатори, представители на НПО и държавни институции от Република Северна Македония се състоя в периода от 7 до 9 октомври в Благоевград. Българската асоциация по семейно планиране и сексуално здраве (БАСП) с подкрепата на Националната мрежа на здравните медиатори (НМЗМ) домакинстваха тридневното посещение като дадоха възможност на представителите на Асоциацията за здравно образование и изследвания ХЕРА, здравни  медиатори от Скопие и Прилеп и Министерството на здравеопазването на съседката ни да разберат в детайли как в годините е институционализирана и как работи системата на здравното медиаторство в страната ни. В програмата беше включено посещение на терен на Предел Махала, като с това гостите ежедневната работа на здравните медиатори Антоанета Ефтимова и Катя Кирилова с институциите и с хората, които получават тяхната подкрепа.

 
Ромео и Жулиета от квартал Кошарник

Монтана, 12 септември 2019

Турнето на Шекспир и Сервантес из ромските махали на България мина и през кв. Кошарник на Монтана. Талантливи и ентусиазирани местни деца, подбрани от ромската актриса Наталия Цекова, представиха фрагменти от драмата Ромео и Жулиета от по-нов ъгъл и със съвременни здравни послания. Целта на социалния театър е със средствата на изкуството да информира аудиторията за вредата от ранните бракове и  ранното отпадане от училище, ползата от контрацепцията, важността да се предотврати заразяването с полово предавани инфекции по разбираем за аудиторията начин. Посланията са насочени както към младите хора, така и към техните родители, някои от които също се включиха в сцените, за да демонстрират подкрепата си за това, което казват децата им. С монолога си на ромски Дон Кихот Валери Леков, също част от постановъчния екип и автор на текстовете, разясни някои от общностите специфики. Между скечовете имаше сцени от „живия живот” – жена от общността посещава лекар, който й разяснява ползата от контрацепцията и развенчава някои „фалшиви новини” за контрацептивните средства – всичко това поднесено с много хумор и високо оценено  от публиката.

 
БАСП започва нов двугодишен проект „Искам да знам”

София, 23 август 2019

С официално дадена зелена светлина на 23 август, от 1 септември БАСП започва дейности по нов проект – „ИСКАМ ДА ЗНАМ – достъп до консултиране и тестване за ХИВ и ППИ за ромски младежи от уязвими общности”, осъществяван с подкрепата на Програмата Positive Action на ViiV Healthcare чрез CAF (Charities Aid Foundation) UK. Продължителността на проекта е две години, през които БАСП ще предоставя доброволно консултиране и тестване с фокус върху млади ромски мъже (без да се изключват и жените) от социално слаби и маргинализирани общности чрез координаторите си в петте подразделения на БАСП – София, Плевен, Стара Загора, Русе и Пловдив. Дейностите ще започнат с откриваща среща и обучение за ХИВ-тестване и консултиране за здравните специалисти, успоредно с кампания за повишаване на информираността чрез изработване на информационни материали, разпространявани в целевите общности със съдействието на един от най-близките и ценни партньори на БАСП – здравните медиатори.

Банер

Завършени проекти :: Две малки момичета