www.safesex.bg

  • Уголемяване на шрифта
  • Шрифт по подразбиране
  • Намаляване на шрифта
Банер
За нас :: Политики :: Политика за избягване на конфликти на интереси

Политика за избягване на конфликти на интереси

Българска асоциация по семейно планиране и сексуално здраве (БАСП)

Политика за избягване на конфликти на интереси

За членове на УС, служители и консултанти на Българска асоциация по семейно планиране и сексуално здраве (БАСП)

Българска асоциация по семейно планиране и сексуално здраве (БАСП) се противопоставя на съществуването на конфликти на интереси в рамките и по отношение дейността на организацията. Настоящия документ е задължителен за всички членове на УС, служители и консултанти на БАСП.

За целите на този документ:

Свързано лице е всяко физическо и юридическо лице, държавен орган или международна организация, по отношение на които служители, консултанти и членове на Настоятелството имат финансов интерес или са членове на управителни органи, директори, служители, експерти или други представители.

Сделки със свързани лица са споразумения от всякакъв характер (вкл. трудови или консултански договори), които се сключват със свързани лица и създават ситуация на конфликт на интереси.

Конфликт на интереси е всеки интерес или цел на служители, консултанти и членове на Настоятелството, които противоречат на интересите или целите на БАСП.

 

Целта на тази политика е:

А. да не допуска сделки със свързани лица, освен ако не са в полза на организацията;
Б. да разрешава конфликтите на интереси по определената процедура; и
В. да дава информация на БАСП за връзките и дейностите на своите служители, консултанти и членове на Настоятелството.

Основни положения

1. Всеки член на УС, служител и консултант се задължава да разкрива напълно пред БАСП всички факти относими към отношения, които той може да има с други нестопански организации, както и с организации, институции или лица, които i). имат подобни, конкурентни или други интереси, които са в конфликт с целите на БАСП (вкл. конкуриращи се с БАСП при кандидатстване за финансиране);  ii)  осигуряват финансиране на БАСП; iii)имат отношение към фармацевтични или други компании, които предоставят контрацептиви, медикаменти или оборудване на БАСП или iiii) получават средства от БАСП. Пълното разкриване на такива факти може да бъде ограничено от съществуващи законови и други предшестващи задължения за конфиденциалност, за които се съобщава своевременно на БАСП.
 
2. Всеки служител е длъжен да представя информация за потенциални сделки или дейности, които може да породят конфликт на интереси или да бъдат определени като сделки със свързани лица, както и такива, които са в конкуренция с дейностите и проектите на БАСП.

3. Всеки член на УС, служител или консултант на БАСП приема, че няма да използва или разкрива на друго лице тайни и поверителна информация на БАСП, освен при съществуване на законово задължение за предоставяне на такава информация. Тайни и поверителната информация включват, без да се ограничават само до тях, подробности относно проектите и договорите и всяка друга информация, засягаща поверителни данни от дейността на БАСП.

Процедури

1. Всяка година членовете на УС, служителите и консултантите на БАСП трябва да представят писмена декларация за участията си в нестопански организации и да посочат  потенциални случаи на конфликти на интереси. Те ще осъвременяват тази информация, в момента в който разберат за наличието на съществуващ или потенциален конфликт на интереси.

2.  Декларациите за конфликт на интереси на служителите и консултантите ще се преглеждат от Изпълнителния Директор, а тези на членовете на УС – от председателя и УС, който преценява наличието на конфликт на интереси и предприема действия за разрешаването му.

Ако БАСП приеме, че има наличие на конфликт на интереси, който следва да бъде разрешен, съответното лице се задължава да премахне конфликта на интереси. Директорът и УС могат да предложат начини за избягване на конфликта на интереси. В случай че, конфликтът на интереси не бъде разрешен задоволително за БАСП, организацията има право да предприеме всички правни или други действия с цел премахване на конфликта на интереси.

 

Банер
Банер

Последни новини

„Моето тяло, моите права”: здравните медиатори от община Ямбол за работата си в условията на извънредно положение

Ямбол, май 2020г.

Родителите са безработни. Един от братята преди дни се е прибрал от чужбина. За съжаление – без пари. Никой от семейството няма право да излиза. Поставени са под карантина. Един ден, докато работи в кабинета си, Кина Асенова чува неистов рев на улицата. Излиза да провери какво става, и вижда шестгодишното им дете да се тръшка на земята и да крещи истерично. Разбира, че момчето много иска вафла, а възможност да получи няма... Отива до магазина, купува за семейството кутия с вафли и им занася. „На следващия ден започнахме раздаването на храни. Разпределяхме ги на хората без да гледаме какъв е техният етнос. Давахме и за психично болните, на хора с различни заболявания.”  
Кина е здравен медиатор от 2008 г., но с хората работи активно по различни проекти от 2000 г. Имат й доверие. Заедно с Атанаска Мутафова, Асен Стоянов, Атанас Атанасов, Иван Иванов и медиаторите от Община Тунджа ежедневно обхождат и селата Кукорево, Козарево, Веселиново, Дражево, Хаджидимитрово.  Ангажирани са по цял ден. Дори в събота и неделя. „Откакто обявиха епидемията с Ковид-19 всеки ден сме на терен, разясняваме на хората каква е ситуацията, обясняваме им защо е важно да си стоят по домовете. Наблюдаваме завърналите се от чужбина и следим дали спазват карантината. Почти във всички села имаме такива хора.”

 
"Моето тяло, моите права" – успехи и предизвикателства

За работата на здравните медиатори от Монтана в условията на извънредно положение
Монтана, март–май 2020г.

Петър Цветанов, Соня Руменова и Валя Александрова са здравни медиатори в Община Монтана. Тримата в екип изпълняват дейности по проекта на Българската асоциация по семейно планиране и сексуално здраве (БАСП) – „Моето тяло, моите права” (2018–2021). Освен в тяхната, пилотно се работи в още две български общини: Ямбол и София. Проектът се осъществява в партньорство с организации от Сърбия и Румъния. Изпълнява се с координиращата роля на Международната федерация по семейно планиране и е подкрепен от програмата за социално отговорен бизнес на компанията МСД чрез тяхната кампания "МСД за майките". Основната цел на инициативата е подобряване на условията за осигуряване на качествени услуги в областта на семейното планиране за уязвими общности и изграждане на капацитет на общностите по места.
Соня е здравен медиатор от 2013 г. Завършила е икономика. Омъжена с две деца: момче и момиче: „Преди няколко години ромските жени от квартала ни не ходеха на профилактични прегледи. Една част бяха неосигурени, а други просто живееха със своите предразсъдъци и страхове. По проект на българо-швейцарската програма ЗОВ на  бяхме наели двама акушер-гинеколози, които посещаваха здравния център в квартала по график. Тогава оформихме и местна женска група за взаимопомощ, където отначало плахо, но в последствие все по-уверено започнахме да говорим за прегледи, контрацепция, семейно планиране, превенция на полово-предавани инфекции... Жените от групата започнаха постепенно да се отърсват от своите страхове.”

 
Партньорство за учене и действие: усилия за гарантирана устойчивост

София, 12 февруари 2020 г.

Поредна среща на Партньорство за учене и действие (и първа за 2020 година) се проведе в София на 12 февруари 2020. Работната програма включваше преглед на извършеното по проекта до момента, фиксиране на конкретни бъдещи дейности и определяне на малки работни групи за работа по различните стратегически направления.
Представителите на организациите и институциите, които присъстваха, споделиха работните си планове и възможността за включване на други членове на ПУД в тях. Част от споделянето беше свързано със зачестилите напоследък фалшиви новини, включително по темите на работната група. Атмосферата на събитието беше едновременно делова и със силно изразено усещане за сплотеност и добро сътрудничество. В дебатите по време на срещата бяха засегнати важни актуални теми като повишаване на медийната и дигитална грамотност на децата и предизвикателствата, които срещаме в работата си с дългогодишни учители. Стана дума за формираща се мрежа от деца и млади хора с иновативен модел на управление, която ще има за цел намаляване на агресията на деца, настанени в резидентни услуги. Разговаряхме за това как да фокусираме работата си, за да имат усилията ни гарантирана устойчивост; за научния и изследователски подход и за партньорствата на регионално и национално ниво; за необходимостта заедно да работим за промяна на средата.

Банер

За нас :: Политики :: Политика за избягване на конфликти на интереси