София, 11 октомври 2017 г.
Българската асоциация по семейно планиране и сексуално здраве (БАСП) получиа финансиране за изработването на кратко филмче за предизвикателствата по време на пубертета. Проектът е едно от предложенията, които кампанията за корпоративна социална отговорност на Lidl България „Ти и Lidl за по-добър живот” подкрепя.
На 11 октомври 2017 г. официално беше дадена зелена светлина на 31 проекта в областите: здравословен начин на живот, околна среда, образование и култура. Общият брой на постъпилите кандидатури е 425 като идеите са генерирани в 142 различни населени места, включително малки общини. Въпреки, че одобрените проекти са само в четири области, идеите са изключително разнообразни: за построяване и облагородяване на детски площадки, залесяване, оборудване на училищни кабинети, повече съвместно пълноценно прекарано време за деца и родители, наблюдение и запазване на изчезващи на редки видове птици, обучения за деца и професионалисти, работа с доброволци, историческо наследство.
Проектът на БАСП е едногодишен, стартира на 1 ноември и освен създаването на кратка анимация за съзряването и промените по време на пубертета, включва представянето му в градовете: София, Стара Загора, Плевен, Русе и Пловдив. Филмчето ще остане като един от дълготрайните активи на асоциацията в работата с младежи и родители по темите, свързани със сексуално и репродуктивно здраве.
Инициативата на Lidl България подкрепя социално значими проекти в цялата страна и с това се стреми да допринася за по-пълноценния и по-качествен живот на хората от различните региони.