www.safesex.bg

  • Уголемяване на шрифта
  • Шрифт по подразбиране
  • Намаляване на шрифта
Новини :: Общи :: Жените, които пият противозачатъчни хапчета, „може да живеят по-дълго”

Жените, които пият противозачатъчни хапчета, „може да живеят по-дълго”

BBC, 12 март 2009

Жените, които пият противозачатъчни хапчета, е по-малко вероятно да умрат от рак или от сърдечно заболяване, разкри дългосрочно проучване. 

Проучването, което е изследвало 46 000 жени за период от 40 години, е водено от професор Филип Ханафорд от Университета на Абърдийн.Той отбелязва, че по-ранни данни от проучването показали, че съществува по-висок риск при използване на хапчето, но те били опровергани на по-късен етап. „Мисля, че това наистина е успокояваща новина за жените,” каза той.

Риск от прекаляване

Резултатите са от проучването на оралната контрацепция на Кралския колеж на общопрактикуващите лекари, което е едно от най-всеобхватните изследвания на здравните ефекти на хапчето. Проучването е публикувано в интернет в Британския медицински журнал (British Medical Journal - BMJ).

Професор Ханафорд каза пред BBC Scotland: „Ние знаем от известно време, че докато жените пият хапчето има по-малък риск от заболяване, но този ефект изглежда изчезва. Това, което никога не сме знаели е какви са дългосрочните ефекти. Това проучване, след проследяване на голяма група жени в продължение на 39 години показва, че при жените, които са приемали хапчето, няма по-висок риск, дори всъщност той намалява с 12%.” Той допълва, че жените, които са приемали хапчето, е по-малко вероятно да умрат от рак, сърдечно заболяване или удар.

Професорът добавя: „Има някои рискове, докато хапчето се приема, но те могат да се минимизират като не се пуши, като се следи кръвното налягане и като се участва в скрининг програми. Това, което знаем сега е, че щом се спре приемането на хапчето тези рискове изчезват и в дългосрочен план няма риск, а всъщност дори има малка полза.”

Той отбеляза, че резултатите от проучването се отнасят до първото поколение хапчета. Професор Ханафорд каза, че хапчетата са се променили през годините и методите, оценяващи риска в момента са различни. „Грешно ще е от моя страна да кажа, че тези резултати са пряко приложими за хапчетата днес, за жените днес, но от няколкото проучвания, които са направени на новите хапчета ние откриваме подобни ефекти като при старите хапчета. Така че може да се направи изводът, че цялостната полза от по-новите хапчета е точно толкова валидна.”

 
За или против включването на здравно сексуално образование в училищната програма?
 

Последни новини

Становище

Становище

на Българска асоциация по семейно планиране и сексуално здраве (БАСП), провокирано от опита за изместване на фокуса при публичното обсъждане на Проекта на Закона за детето

 
БАСП е партньор по проект за превенция на трафика на територията на община Варна

На 24 януари 2011 г. в резиденцията на френския посланик  в България Н. Пр. Филип Отие се състоя пресконференция, на която бе представен проект "Превенция на трафика на хора, принадлежащи към етническите групи, с фокус към ромското малцинство в България”. Този проект се финансира от Посолство на Франция в България и ще бъде реализиран пилотно в община Варна.

 
Здравно медиаторство: България и Сърбия

В периода 13-16 декември 2011 г. в България бе проведено посещение от страна на представители от сръбски неправителствени организации, които използват подхода на здравното медиаторство при работата със социално уязвими групи в Сърбия. Посещението имаше няколко задачи:
• Запознаване в детайли със системата на функциониране на здравните медиатори в България
• Начин на финансиране на позицията „здравен медиатор”
• Отчетност, отговорности и взаимодействие с институции на местно и национално ниво на здравните медиатори

Банер

Новини :: Общи :: Жените, които пият противозачатъчни хапчета, „може да живеят по-дълго”